შრი-ტარა-ბჰაქტი-რაჰასია-ტანტრა
კეთილი ამბავი მეორე
სადაშივამ თქვა:
„ისმინე, ო მშვენიერო პარვატი, ჭეშმარიტება კულას დიადი სწავლებისა, წარმოჩენილი ჩემს მიერ კალი-იუგაში შენი წყალობით!
სამი წინა იუგას მანძილზე - ვედების გზა იყო ძალაში; კალი-იუგაში კი მხოლოდ კაულა, სხვა გზები უსარგებლოა.
კაულას ჭეშმარიტება - ყოველივეს არსია, მსუფევი ყველა დჰარმას გულში; ესაა უმარტივესი გზა სულიერი განთავისუფლებისკენ. ამიტომაც მიიღე ამ ჭეშმარიტებაში თავშესაფარი!
გარეგანის, ეგზოთერულის დაცვა და შესრულება - სიბრიყვე და ილუზიაა; ის ვინც გარეგანს მისდევს ჰგავს თვითმკვლელს. კალი-იუგაში არაა არავითარი სარგებელი და სათნოება სხვადასხვაგვარი დჰარმა-შასტრების წესების დაცვაში.
ჭეშმარიტი დჰარმა კი შეიცნობა გულში [ანაჰატაში], ის ცნობილია, როგორც სვეჩჩჰაჩარა [„საკუთარი ნების მიყოლა“, „საკუთარ ნებაზე ყოფნა“]. დიადი მანტრას სადჰანაში დასახელებულია ერთადერთი წესი და დადგენილება - სვეჩჩჰაჩარა!
ის ვინც უარყოფს საკუთარ ბუნებას, მისდევს სხვა დჰარმას, მიდის საზარელ ჯოჯოხეთში - ესაა ჭეშმარიტება, ჭეშმარიტება, გეუბნები შენ!
სათნო ტარინიმ თქვა:
„ო მაჰადევა, სხვადასხვა საშუალებებით, მაგრამ გაიგონე საუკეთესო მათგან, დაფარული კულას სწავლებაში, რომელსაც სწრაფად მიჰყავს ადამიანი სრულყოფილებისკენ.
კაულას გზის არსია - რასიკა, რასას [გემოს, გრძნობის] შეცნობას მივყავართ სულიერი განთავისუფლებისკენ. მთელი მსოფლიო - ესაა რასას თამაში; უზენაესს აქვს სამარასიას ბუნება.
შივა - ესაა რასა, რატი [„ვნება“, ტკბობა გემოთი] - შაკტი, მათი ერთიანობა - უმაღლესი მდგომარეობა.
როცა ეს რასა გამოვლენილია, მაშინ ვლინდება კულა და მაშინ სამყარო იქცევა ჭეშმარიტად. მაშინ რაღა საჭიროებაა რაიმე დჰარმაში?
ამიტომაც კაულების თაყვანისცემაში უმაღლესი მდგომარეობაა - სიყვარულის რასას გამოვლინება. ვინც შეიცნობს ამ რასას, ის დედამიწაზეა დიადი კაულა!
უსარგებლოა იოგა და პუჯა, უსარგებლოა მედიტაცია და დჰარანები, ფუჭია ყოველგვარი ასკეზა, ო უფალო, თუ ისინი განძარცვულნი არიან სიყვარულისგან!
სიყვარული - საუკეთესო სადჰანაა, სიყვარულით მიიღება ქალღმერთის წყალობა, ტკბობა და განთავისუფლება. ამიტომაც მიეცი შენი თავი სიყვარულს!
კაცის და ქალის შეერთებისას იბადება სპონტანური ბჰავა; ო კულეშვარა, ეს ბჰავა ფლობს უზენაესი სიყვარულის ბუნებას.
ქალისა და კაცის შეერთება არის კიდეც უსათოუდ და უეჭველად, იოგა! როგორც მითითებულია შასტრების მიერ, არაა სულიერი განთავისუფლება მათი შეერთების გარეშე.
მათი შეერთებისგან იბადება ბედნიერება, რომელიც ფლობს უზენაესი ნეტარების ბუნებას, ნეტარებით ავსების წყალობით დევგმირი - ვირა, ხდება ბჰაირავას ხატსახება.
____________________________________________________
Шри Тарабхактирахасья Тантра
Благая весть вторая.
Садашива сказал:
«Услышь, о прекрасная Парвати, Истину великого учения Кулы, явленную Мною в кали-югу по Твоей Милости!
В течение трёх [предыдущих] юг – крита и т.д. – путь Вед имел силу; в кали-югу же – лишь Каула, остальные пути бесполезны.
Истина Кулы – сущность всего, пребывающая в сердце всех дхарм; это же и лёгкий путь к Освобождению. Поэтому прими прибежище этой Истины!
От следования внешнему – тупость и иллюзия; тот, кто следует внешнему подобен самоубийце. В кали-югу нет никакого блага от [следования] предписаниям различных [дхарма-]шастр.
Истинная дхарма постигается в сердце, она известна как свеччхачара («следование своей Воле»). В садхане великой Мантры названо единственное предписание – свеччхачара!
Тот, кто, отвергнув путь собственной Природы, предался иной дхарме, идёт в ужасный ад – это истинно, истинно, говорю Тебе!*
Благая Тарини сказала:
«О Махадева, различными средствами, но услышь лучшее [из них], сокрытое в учении Кулы, быстро приводящее к совершенству. (18)
Сущность пути Кулы – расика, постижение расы («вкуса», чувства) приводит к Освобождению. Весь мир – это игра расы; Всевышний [имеет Природу] Самарасьи. (19)
Шива – это раса, рати («страсть», наслаждение вкусом) – Шакти, их единение – Высшее Состояние. В единении – высшее Блаженство, вечная Любовь и великая Раса. (20)
Когда эта раса проявлена, тогда явлена Кула, и этот мир превращается в Истинный. Тогда какая нужда в [какой-либо] дхарме? (21)
Поэтому в поклонении каулов высшее состояние – проявление расы Любви. Кто постигает природу этой расы, тот на земле великий каула! (22)
Бесполезны йога и пуджа, бесполезны медитации и дхараны, тщетно всё подвижничество, о Бог, если они лишены Любви! (23)
Любовь – лучшая садхана, через Любовь [обретается] Милость Богини, наслаждение и Освобождение. Поэтому предайся Любви! (24)
В соединении мужчины и женщины возникает спонтанная бхава; О Кулешвара, эта бхава имеет качество высшей Любви.
Единение мужчины и женщины и есть, несомненно, Йога! Как указано Шастрами, нет Освобождения без [их] соединения.
В их единении рождается счастье, имеющее качество высшего Блаженства; Благодаря исполненности блаженством вира становится образом Бхайравы;
Комментариев нет:
Отправить комментарий