რატომ დევნიდნენ ებრაელებს საუკუნეების მანძილზე?
,,დაჩაგრული ერი" გგონიათ? მაშინ, კარგად წაიკითხეთ სინამდვილეში ვინ არიან ისინი:
თალმუდი - არის, რეალური არსი ებრაული რწმენის სწავლებისა.
ბევრი ფიქრობს, რომ ძირითადი არსი, იუდეველებსა და ქრისტიანებს შორის განსხვავებისა არის ის, რომ ებრაელებს ძველი აღთქმის სჯერათ, ხოლო ქრისტიანებს კი ახალი აღთქმის!!! სიმართლე კი, ის არის, რომ რეალური ბიბლია ებრაელებისთვის არის თალმუდი. ებრაული წიგნი “The Mitzbeach” გვარწმუნებს, რომ: "არ არის არაფერი წმინდა თალმუდზე მნიშვნელოვანი".
ებრაელები, ისევე ხმარობენ თალმუდს სინაგოგებში, როგორც ქრისტიანები ბიბლიას ეკლესიებში.
თალმუდი შედგება 63 წიგნისგან და 524 დანაყოფისგან და ხშირად გამოიცემა 18 დიდ ტომში. ის, დაწერილ იქნა რავინების მიერ ჩვენი წელთაღრიცხვით 200 და 500 წლებს შორის. ძირითადად ის, შედგება ებრაული კანონების კრებულისგან ერთმანეთთან მიმართებაში, ასევე, ებრაელების მიმართებაში არაებრაელების მიმართ (გოი).
კათოლიკური ეკლესიის რვა პაპმა გაასამაღთლა თალმუდი. პროტესტანტული ეკლესიის დამფუძვნებელი, მარტინ ლუთერი მოუწოდებდა ხალხს, რომ დაეწვათ თალმუდები.
თალმუდი ამტკიცებს, რომ მხოლოდ ებრაელები არიან, სრულყოფილი ადამიანები, ხოლო დანარჩენები, ანუ არაებრაელები არიან გოები (რაც ნიშნავს "საქონელს" ან "მხეცს").
ჩვენ, არ ვცდილობთ არცერთი ერის დისკრიმინაციას, ჩვენ უბრალოდ შემოგთავაზებთ რამდენიმე ციტატას თალმუდიდან, რომლის გადამოწმებაც თქვენ ადვილად შეგიძლიათ თალმუდის წაკითხვის შემთხვევაში, ეს ციტატები ნამდვილი შოკი იქნება თქვენთვის, მაგრამ ეს, ზუსტი ციტატებია თალმუდის სხვადასხვა ნაწილებიდან.
1. Sanhedrin 59a: "გოის მოკვლა, იგივეა მოკლა გარეული ცხოველი".
,,დაჩაგრული ერი" გგონიათ? მაშინ, კარგად წაიკითხეთ სინამდვილეში ვინ არიან ისინი:
თალმუდი - არის, რეალური არსი ებრაული რწმენის სწავლებისა.
ბევრი ფიქრობს, რომ ძირითადი არსი, იუდეველებსა და ქრისტიანებს შორის განსხვავებისა არის ის, რომ ებრაელებს ძველი აღთქმის სჯერათ, ხოლო ქრისტიანებს კი ახალი აღთქმის!!! სიმართლე კი, ის არის, რომ რეალური ბიბლია ებრაელებისთვის არის თალმუდი. ებრაული წიგნი “The Mitzbeach” გვარწმუნებს, რომ: "არ არის არაფერი წმინდა თალმუდზე მნიშვნელოვანი".
ებრაელები, ისევე ხმარობენ თალმუდს სინაგოგებში, როგორც ქრისტიანები ბიბლიას ეკლესიებში.
თალმუდი შედგება 63 წიგნისგან და 524 დანაყოფისგან და ხშირად გამოიცემა 18 დიდ ტომში. ის, დაწერილ იქნა რავინების მიერ ჩვენი წელთაღრიცხვით 200 და 500 წლებს შორის. ძირითადად ის, შედგება ებრაული კანონების კრებულისგან ერთმანეთთან მიმართებაში, ასევე, ებრაელების მიმართებაში არაებრაელების მიმართ (გოი).
კათოლიკური ეკლესიის რვა პაპმა გაასამაღთლა თალმუდი. პროტესტანტული ეკლესიის დამფუძვნებელი, მარტინ ლუთერი მოუწოდებდა ხალხს, რომ დაეწვათ თალმუდები.
თალმუდი ამტკიცებს, რომ მხოლოდ ებრაელები არიან, სრულყოფილი ადამიანები, ხოლო დანარჩენები, ანუ არაებრაელები არიან გოები (რაც ნიშნავს "საქონელს" ან "მხეცს").
ჩვენ, არ ვცდილობთ არცერთი ერის დისკრიმინაციას, ჩვენ უბრალოდ შემოგთავაზებთ რამდენიმე ციტატას თალმუდიდან, რომლის გადამოწმებაც თქვენ ადვილად შეგიძლიათ თალმუდის წაკითხვის შემთხვევაში, ეს ციტატები ნამდვილი შოკი იქნება თქვენთვის, მაგრამ ეს, ზუსტი ციტატებია თალმუდის სხვადასხვა ნაწილებიდან.
1. Sanhedrin 59a: "გოის მოკვლა, იგივეა მოკლა გარეული ცხოველი".
2. Aboda Zara 26b: "გოებს შორის საუკეთესოებიც კი უნდა მოკვდნენ."
3. Sanhedrin 59a: "გოი, რომელმაც ცხვირი ჩაყო კანონში(თალმუდში) დამნაშავეა და ისჯება სიკვდილით".
4. Libbre David 37: "გოებისთვის ჩვენი რელიგიური ურთიერთობების გამხელა ყველა ებრაელის სიკვდილის ტოლფასი არის, ვინაიდან იინი თუ გაიგებენ რას ვასწავლით მათზე, ისინი ღიად დაიწყებდნენ ჩვენს მოკვლას."
5. Libbre David 37: "თუ ებრაელს მისცემენ სიტყვას რავინის წიგნის რომელიმე ნაწილის ახსნისთვის, მან უნდა წარმოადგინოს მხოლოდ ყალბი ახსნა."
6. Yebhamoth 11b: "სექსუალური ურთიერთობა დაშვებულია, თუ გოგონა 3 წლისაა.
7. Schabouth Hag 6d: "ებრაელებს აქვთ უფლება გასცენ მცდარი დაპირებები".
8. Hikkoth Akum X1: "არ გადაარჩინოთ გოები სიკვდილის ან ხიფათის შემთხვევაში."
9. Hikkoth Akum X1: "არ გამოიჩინოთ შემწყნარებლობა გოების მიმართ".
10. Choschen Hamm 388,15: "თუ შესაძლებელია დამტკიცდეს, რომ ვიღაცამ ებრაელების ფული მისცა გოის, უნდა მოინახოს მისი მოკვლის ხერხი, მხოლოდ დანაკლისის ანაზღაურების სემდეგ."
11. Choschen Hamm 266,1: "ებრაელებს შეუძლიათ დაისაკუთრონ ყველაფერი რასაც იპოვიან, თუ ნაპოვნი გოის ეკუთვნის. ის ვინც უბრუნებს ვალს გოის, ცოდავს კანონის წინაშე."
12. Szaaloth-Utszabot, The Book Of Jore Dia 17: "ებრაელს შეუძლია და უნდა დაიფიცოს ტყუილის თქმის დროს, როდესაც გოი კითხულობს არის ტუ არა ჩვენს წიგნში რამე მათ წინააღმდეგ."
13. Baba Necia 114,6: "ებრაელები - ნამდვილი ადამიანები არიან, მსოფლიოს სხვა ერები არ არიან ადამიანები, ისინი მხეცები არიან".
14. Simeon Haddarsen, fol. 56-D: "როდესაც მოვა მესია ყოველ ებრაელს მონად ეყოლება 2800 გოი".
15. Nidrasch Talpioth, стр. 225-L: "იეჰოვამ შექმნა არაებრაელები ადამიანის ფორმით იმისთვის, რომ ებრაელებს არ მოუწიოთ სარგებელის ძებნა ცხოველებში. შესაბამისად არაებრაელები - არიან ცხოველები ადამიანის ფორმით, რომლებსაც მისჯილი აქვთ ემსახურონ ებრაელებს დღისით და ღამით."
16. Aboda Sarah 37a: "გოების გოგოები 3 წლიდან ექვემდებარებიან გაუპატიურებას".
17. Gad. Shas. 22: "ებრაელს შეუძლია ჰყავდეს არაებრაელი გოგონა, მაგრამ მისი ცოლად მოყვანა ეკრძალება."
18. Tosefta Aboda Zara B5: "თუ გოი მოკლავს გოის ან ებრაელს მან პასუხი უნდა აგოს, მაგრამ თუ ებრაელი მოკლავს გოის, მან არ უნდა აგოს პასუხი."
19. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 388: "დაშვებულია იმათი მოკვლა ვინც ცდილობს ამხილოს ებრაელები. დაშვებულაი მათი მოკვლა იქამდეც კი სანამ ისინი დაიწყებენ ებრაელების მხილებას."
20. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 388: "ყველა ქონება რაც გააჩნია სხვა ერებს ეკუთვნის ებრაელ ხალხს, რომელსაც ამრიგად აქვს უფლება გამოიყენოს ეს ქონება თავის მიზნებში, რიდის გარეშე".
21. Tosefta Aboda Zara VIII, 5: "როგორ გავიგოთ სიტყვა ძარცვა? გოის აკრძალული აქვს მოპარვა, ებრაელისთვის მონის ან ქალის წართმევა, მაგრამებრაელს არ აქვს აკრძალული ამის გაკეთება გოის მიმართ."
22. Seph. Jp., 92, 1: "ღმერთმა მისცა ებრაელებს ძალაუფლება ყველა ნაციის საკუთრებაზე და სისხლზე".
23. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 156: "თუ გოიმ ებრაელის ვალი დაიდო, სხვა ებრაელს შეულია მივიდეს გოისთან, დაპირდეს მას ფულს, მოატყუოს ის. ამ საშუალებით გოი გაკოტრდება და პირველ ებრაელს შეეძლება მისი ქონების დასაკთრება". “
24. Schulchan Aruch, Johre Deah, 122: "ებრაელს აკრძალული აქვს ღვინის დალევა იმ ფინჯანიდან რომლიდანაც გოიმ დალია, იმიტომ რომ ამ სეხებას შეეძლო ღვინის გადაქცევა უწმინდო სითხედ".
25. “ებრაელები უფრო ესათნოება ღმერთს, ვიდრე ანგელოზები (Traite Chulin, folio 91, b), ამიტომაც ებრაელზე სილის გაწნა ღმრთის სიდიადისთვის ხელის დარტყმის ტოლფასია და ებრაელზე ხელის აღმმართველი გოი სიკვდილს იმსახურებს” (Traite Sanhedrin, folio 58, b.).
26. “ეს დადგენილება სამართლიანია, - ამტკიცებს თალმუდი, - რამეთუ უდავოდ არსებობს განსხვავება საგნებს შორის; მცენარეები და ცხოველები ვერ იარსებებდნენ, თუკი ადამიანი არ გამოიჩენდა მათზე მზრუნველობას. აქაც ასეა, როგორც ადამიანი აღემატება პირუტყვს, ასე აღემატებიან ებრაელები ყველა ხალხს დედამიწაზე” (Sepher Zeror pa Mar, folio 107, b.).
27. “ებრაელი ხალხი ღირსია მარადიული ცხოვრების, მაშინ როდესაც სხვა ხალხები მსგავსია ვირების”, - ასკვნის აბრაბანელი (Comment du Hos IV, folio 230, col. 4.). “თქვენ, ყოველნო ებრაელნო, ხართ ადამიანები, დანარჩენი ხალხები კი არიან არაადამიანები, რაკიღა მათი სულები მომდინარეობენ დემონთაგან. ებრაელთა სულები კი ღმრთის წმიდა სულისგან არის აღმოცენებული”, - ამბობს რაბი მენახემი (Comment sur le Pentat., folio 14, a.).
28. “დაე, ნუ იტყვიან, რომ გოები შესაძლოა არ იყვნენ უკეთურნი და ნურც იმას, რომ არიან კეთილნი”, - განმარტავს თალმუდი. “ხოლო თუ სიკეთეს იქმან, ან იძლევიან მოწყალებას, ან სათნოდ ცხოვრობენ, ამისთვის კიდევ უფრო უნდა გვძულდეს ისინი და დანაშაულად ჩავუთვალოთ მათ ეს ყოველივე, რამეთუ ამას იქმან მედიდურობით” (Baba Bathra, folio 10, b).
29. “ფარისევლობა დასაშვებია იმ აზრით, რომ ებრაელი თავაზიან ადამიანად უნდა ჩანდეს უკეთურთა თვალში. სცეს მათ პატივი და უთხრას: “მე თქვენ მიყვარხართ”. მაგრამ ბაკაი ენერგიულად უსვამს ხაზს, რომ “ეს დასაშვებია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ებრაელს სჭირდება უკეთური ან აქვს საფუძველი, ეშინოდეს მისი; წინააღმდეგ შემთხვევაში, ეს პატივისცემა მას ჩაეთვლება ცოდვაში” (Ibid.)
30. “როგორც სრულიად დამშვიდებული სინდისით შეიძლება მოკლა ველური პირუტყვი და დაეუფლო მის ტყეს, ასევე შეიძლება მოკლა ან განდევნო გოი და დაეუფლო მის ქონებას. არაებრაელის ქონება მიტოვებული ნივთის მსგავსია, რომლის ნამდვილი მფლობელი არის ებრაელი, რომელიც პირველი დაეპატრონება მას” (Baba Bathra, folio 54, b; Choschen Michpot, 156, 1)
31. და ეს სრულიად სამართლიანია, - ამბობენ რაბი ალბო და ზოგიერთი სხვაც, - რამეთუ ღმერთმა ებრაელებს სხვა ხალხთა სიცოცხლისა და ქონების ფლობის უფლება მისცა (Sepher Haikarim III, 25, Jalkut Simeoni, folio 83, col. 3) ასე რომ, გოიმ ნახევარი გროშიც რომ მოიპაროს, ამისთვისაც კი სიკვდილით უნდა დაისაჯოს (Traite Jebammot, folio 47, b.), ებრაელს კი უფლება აქვს, სურვილისამებრ დაიპყროს და დაეუფლოს გოის საკუთრებას, ვინაიდან იქ, სადაც წერია: “არ ავნო მოყვასს”, არ წერია “ გოებს არ ავნო” (Traite Sanhedrin, folio 57, a.). ამიტომაც შეუძლებელია, ებრაელი დაადანაშაულოთ ქურდობაში, თუკი ის სხვა ებრაელს არ გაქურდავს; ხოლო თუ გაქურდავს გოებს, მაშინ ის მხოლოდ საკუთარი ქონების ამღებად უნდა ჩაითვალოს.
32. “ღმერთმა დაუშვა გოებისთვის ფულის მისესხება, მაგრამ არა უპროცენტოდ; შედეგად, დახმარების ნაცვლად, ჩვენ მათ ზიანი უნდა მივაყენოთ იმ შემთხვევაშიც კი, ეს ადამიანი ჩვენთვის სასარგებლოც რომ იყოს, მაშინ, როდესაც ებრაელს ჩვენ ასე არ უნდა მოვექცეთ” (Maimonide, Sepher Mizv., folio 73, 4).
33. უცხოელებში, რომლებთანაც ჩვენთვის ნებადართულია მევახშეობა, არ უნდა ვიგულისხმოთ ქრისტიანები, რამეთუ ისინი არ მიიჩნევიან უცხოელებად ჩვენი ზეციერი მამის თვალში” (Abravanel, Commentaire sur le Deuteronome, folio 72, a.)
წყარო: დუდა
https://www.youtube.com/watch?v=XQouqcDqhKk
3. Sanhedrin 59a: "გოი, რომელმაც ცხვირი ჩაყო კანონში(თალმუდში) დამნაშავეა და ისჯება სიკვდილით".
4. Libbre David 37: "გოებისთვის ჩვენი რელიგიური ურთიერთობების გამხელა ყველა ებრაელის სიკვდილის ტოლფასი არის, ვინაიდან იინი თუ გაიგებენ რას ვასწავლით მათზე, ისინი ღიად დაიწყებდნენ ჩვენს მოკვლას."
5. Libbre David 37: "თუ ებრაელს მისცემენ სიტყვას რავინის წიგნის რომელიმე ნაწილის ახსნისთვის, მან უნდა წარმოადგინოს მხოლოდ ყალბი ახსნა."
6. Yebhamoth 11b: "სექსუალური ურთიერთობა დაშვებულია, თუ გოგონა 3 წლისაა.
7. Schabouth Hag 6d: "ებრაელებს აქვთ უფლება გასცენ მცდარი დაპირებები".
8. Hikkoth Akum X1: "არ გადაარჩინოთ გოები სიკვდილის ან ხიფათის შემთხვევაში."
9. Hikkoth Akum X1: "არ გამოიჩინოთ შემწყნარებლობა გოების მიმართ".
10. Choschen Hamm 388,15: "თუ შესაძლებელია დამტკიცდეს, რომ ვიღაცამ ებრაელების ფული მისცა გოის, უნდა მოინახოს მისი მოკვლის ხერხი, მხოლოდ დანაკლისის ანაზღაურების სემდეგ."
11. Choschen Hamm 266,1: "ებრაელებს შეუძლიათ დაისაკუთრონ ყველაფერი რასაც იპოვიან, თუ ნაპოვნი გოის ეკუთვნის. ის ვინც უბრუნებს ვალს გოის, ცოდავს კანონის წინაშე."
12. Szaaloth-Utszabot, The Book Of Jore Dia 17: "ებრაელს შეუძლია და უნდა დაიფიცოს ტყუილის თქმის დროს, როდესაც გოი კითხულობს არის ტუ არა ჩვენს წიგნში რამე მათ წინააღმდეგ."
13. Baba Necia 114,6: "ებრაელები - ნამდვილი ადამიანები არიან, მსოფლიოს სხვა ერები არ არიან ადამიანები, ისინი მხეცები არიან".
14. Simeon Haddarsen, fol. 56-D: "როდესაც მოვა მესია ყოველ ებრაელს მონად ეყოლება 2800 გოი".
15. Nidrasch Talpioth, стр. 225-L: "იეჰოვამ შექმნა არაებრაელები ადამიანის ფორმით იმისთვის, რომ ებრაელებს არ მოუწიოთ სარგებელის ძებნა ცხოველებში. შესაბამისად არაებრაელები - არიან ცხოველები ადამიანის ფორმით, რომლებსაც მისჯილი აქვთ ემსახურონ ებრაელებს დღისით და ღამით."
16. Aboda Sarah 37a: "გოების გოგოები 3 წლიდან ექვემდებარებიან გაუპატიურებას".
17. Gad. Shas. 22: "ებრაელს შეუძლია ჰყავდეს არაებრაელი გოგონა, მაგრამ მისი ცოლად მოყვანა ეკრძალება."
18. Tosefta Aboda Zara B5: "თუ გოი მოკლავს გოის ან ებრაელს მან პასუხი უნდა აგოს, მაგრამ თუ ებრაელი მოკლავს გოის, მან არ უნდა აგოს პასუხი."
19. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 388: "დაშვებულია იმათი მოკვლა ვინც ცდილობს ამხილოს ებრაელები. დაშვებულაი მათი მოკვლა იქამდეც კი სანამ ისინი დაიწყებენ ებრაელების მხილებას."
20. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 388: "ყველა ქონება რაც გააჩნია სხვა ერებს ეკუთვნის ებრაელ ხალხს, რომელსაც ამრიგად აქვს უფლება გამოიყენოს ეს ქონება თავის მიზნებში, რიდის გარეშე".
21. Tosefta Aboda Zara VIII, 5: "როგორ გავიგოთ სიტყვა ძარცვა? გოის აკრძალული აქვს მოპარვა, ებრაელისთვის მონის ან ქალის წართმევა, მაგრამებრაელს არ აქვს აკრძალული ამის გაკეთება გოის მიმართ."
22. Seph. Jp., 92, 1: "ღმერთმა მისცა ებრაელებს ძალაუფლება ყველა ნაციის საკუთრებაზე და სისხლზე".
23. Schulchan Aruch, Choszen Hamiszpat 156: "თუ გოიმ ებრაელის ვალი დაიდო, სხვა ებრაელს შეულია მივიდეს გოისთან, დაპირდეს მას ფულს, მოატყუოს ის. ამ საშუალებით გოი გაკოტრდება და პირველ ებრაელს შეეძლება მისი ქონების დასაკთრება". “
24. Schulchan Aruch, Johre Deah, 122: "ებრაელს აკრძალული აქვს ღვინის დალევა იმ ფინჯანიდან რომლიდანაც გოიმ დალია, იმიტომ რომ ამ სეხებას შეეძლო ღვინის გადაქცევა უწმინდო სითხედ".
25. “ებრაელები უფრო ესათნოება ღმერთს, ვიდრე ანგელოზები (Traite Chulin, folio 91, b), ამიტომაც ებრაელზე სილის გაწნა ღმრთის სიდიადისთვის ხელის დარტყმის ტოლფასია და ებრაელზე ხელის აღმმართველი გოი სიკვდილს იმსახურებს” (Traite Sanhedrin, folio 58, b.).
26. “ეს დადგენილება სამართლიანია, - ამტკიცებს თალმუდი, - რამეთუ უდავოდ არსებობს განსხვავება საგნებს შორის; მცენარეები და ცხოველები ვერ იარსებებდნენ, თუკი ადამიანი არ გამოიჩენდა მათზე მზრუნველობას. აქაც ასეა, როგორც ადამიანი აღემატება პირუტყვს, ასე აღემატებიან ებრაელები ყველა ხალხს დედამიწაზე” (Sepher Zeror pa Mar, folio 107, b.).
27. “ებრაელი ხალხი ღირსია მარადიული ცხოვრების, მაშინ როდესაც სხვა ხალხები მსგავსია ვირების”, - ასკვნის აბრაბანელი (Comment du Hos IV, folio 230, col. 4.). “თქვენ, ყოველნო ებრაელნო, ხართ ადამიანები, დანარჩენი ხალხები კი არიან არაადამიანები, რაკიღა მათი სულები მომდინარეობენ დემონთაგან. ებრაელთა სულები კი ღმრთის წმიდა სულისგან არის აღმოცენებული”, - ამბობს რაბი მენახემი (Comment sur le Pentat., folio 14, a.).
28. “დაე, ნუ იტყვიან, რომ გოები შესაძლოა არ იყვნენ უკეთურნი და ნურც იმას, რომ არიან კეთილნი”, - განმარტავს თალმუდი. “ხოლო თუ სიკეთეს იქმან, ან იძლევიან მოწყალებას, ან სათნოდ ცხოვრობენ, ამისთვის კიდევ უფრო უნდა გვძულდეს ისინი და დანაშაულად ჩავუთვალოთ მათ ეს ყოველივე, რამეთუ ამას იქმან მედიდურობით” (Baba Bathra, folio 10, b).
29. “ფარისევლობა დასაშვებია იმ აზრით, რომ ებრაელი თავაზიან ადამიანად უნდა ჩანდეს უკეთურთა თვალში. სცეს მათ პატივი და უთხრას: “მე თქვენ მიყვარხართ”. მაგრამ ბაკაი ენერგიულად უსვამს ხაზს, რომ “ეს დასაშვებია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ებრაელს სჭირდება უკეთური ან აქვს საფუძველი, ეშინოდეს მისი; წინააღმდეგ შემთხვევაში, ეს პატივისცემა მას ჩაეთვლება ცოდვაში” (Ibid.)
30. “როგორც სრულიად დამშვიდებული სინდისით შეიძლება მოკლა ველური პირუტყვი და დაეუფლო მის ტყეს, ასევე შეიძლება მოკლა ან განდევნო გოი და დაეუფლო მის ქონებას. არაებრაელის ქონება მიტოვებული ნივთის მსგავსია, რომლის ნამდვილი მფლობელი არის ებრაელი, რომელიც პირველი დაეპატრონება მას” (Baba Bathra, folio 54, b; Choschen Michpot, 156, 1)
31. და ეს სრულიად სამართლიანია, - ამბობენ რაბი ალბო და ზოგიერთი სხვაც, - რამეთუ ღმერთმა ებრაელებს სხვა ხალხთა სიცოცხლისა და ქონების ფლობის უფლება მისცა (Sepher Haikarim III, 25, Jalkut Simeoni, folio 83, col. 3) ასე რომ, გოიმ ნახევარი გროშიც რომ მოიპაროს, ამისთვისაც კი სიკვდილით უნდა დაისაჯოს (Traite Jebammot, folio 47, b.), ებრაელს კი უფლება აქვს, სურვილისამებრ დაიპყროს და დაეუფლოს გოის საკუთრებას, ვინაიდან იქ, სადაც წერია: “არ ავნო მოყვასს”, არ წერია “ გოებს არ ავნო” (Traite Sanhedrin, folio 57, a.). ამიტომაც შეუძლებელია, ებრაელი დაადანაშაულოთ ქურდობაში, თუკი ის სხვა ებრაელს არ გაქურდავს; ხოლო თუ გაქურდავს გოებს, მაშინ ის მხოლოდ საკუთარი ქონების ამღებად უნდა ჩაითვალოს.
32. “ღმერთმა დაუშვა გოებისთვის ფულის მისესხება, მაგრამ არა უპროცენტოდ; შედეგად, დახმარების ნაცვლად, ჩვენ მათ ზიანი უნდა მივაყენოთ იმ შემთხვევაშიც კი, ეს ადამიანი ჩვენთვის სასარგებლოც რომ იყოს, მაშინ, როდესაც ებრაელს ჩვენ ასე არ უნდა მოვექცეთ” (Maimonide, Sepher Mizv., folio 73, 4).
33. უცხოელებში, რომლებთანაც ჩვენთვის ნებადართულია მევახშეობა, არ უნდა ვიგულისხმოთ ქრისტიანები, რამეთუ ისინი არ მიიჩნევიან უცხოელებად ჩვენი ზეციერი მამის თვალში” (Abravanel, Commentaire sur le Deuteronome, folio 72, a.)
წყარო: დუდა
https://www.youtube.com/watch?v=XQouqcDqhKk
Комментариев нет:
Отправить комментарий